Zoek
Sluit dit zoekvak.

Golfbaan

Over de golfbaan

De baan is gelegen in het stroomgebied van de Poppelse Ley, en grenst aan het beschermd natuurgebied de Regte Heide. De baan behoort tot het grensoverschrijdend Landgoed Nieuwkerk, gelegen ten zuiden van Goirle op steenworp afstand van de Belgische grens. Dit landgoed bestaat uit grote bospercelen en weilanden, doorkruist door het beekje/riviertje De Leye en biedt een habitat voor velerlei soorten vogels, amfibieën, fazanten, reeën en een uitgebreide flora. De golfbaan behoort tot de mooiste 9 holes banen in Nederland en werd in 2016 door de golfsite Leading Courses uitgeroepen tot Hidden Gem, oftewel “Verborgen Juweel”.

Baan

De golfbaan is geopend vanaf 08:00 uur. Tijdens de wintertijd gelden andere aanvangstijden.

Clubhuis

Het clubhuis is elke dag geopend vanaf 9.00 uur totdat de laatste gasten gaan.
De openingstijden van de keuken zijn als volgt:

Lunch:  11.30 uur – 14.00 uur
Diner
dinsdag t/m zaterdag 16.30 uur – 19.00 uur (graag reserveren)
zondag & maandag 16.30 uur – 19.00 uur (friet & snacks)

Secretariaat

Vanaf 1 november 2023 is de personele bezetting van het secretariaat anders dan u gewend bent. Voor vragen willen wij u verzoeken zoveel mogelijk gebruik te maken van e-mail. U kunt een e-mail sturen naar info@golfclublandgoednieuwkerk.nl of een bericht via het contactformulier op de website achterlaten.

Wanneer u persoonlijk te woord gestaan wenst te worden, kunt u hier vanzelfsprekend een terugbelverzoek pr e-mail voor sturen. Vergeet dan natuurlijk niet uw telefoonnummer mee te sturen. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Oefenfaciliteiten

Driving Range

Onze driving range (verlicht) is dagelijks geopend behalve op donderdagochtend.

De ballen zijn kosteloos wanneer u bij ons een greenfee heeft aangeschaft.

Wilt u enkel gebruik maken van de driving range, dan zijn er dag- en maandkaarten te koop aan de bar.

In verband met de veiligheid van onze golfers is long hitting NIET toegestaan. U brengt hiermee de golfers op de teebox van hole 2 en de chipping area in gevaar!

In de wintermaanden is de driving range meestal een tweetal avonden in de week open. Welke momenten dit zijn, wordt t.z.t. gecommuniceerd via de nieuwsbrief.

Het kan zijn dat de driving range in verband met weeromstandigheden gesloten is. Klik hier voor meer informatie.

Putting green

De putting green (verlicht) ligt naast het clubhuis en kan door leden en greenfee spelers gebruikt worden. U gebruikt hier uw eigen ballen.

Chipping area

Onze chipping area is gelegen achter de driving range, naast de tee van hole 2.

Handicart

Onze club beschikt over 5 handicarts waar u tegen betaling gebruik maken van kunt maken. Reserveer deze tijdig! In verband met de openingstijden van ons clubhuis is het niet mogelijk te starten voor 9 uur wanneer u gebruik wenst te maken van een (handi)cart.

Wij willen u, of een meer mobiele flightgenoot, vragen de handicart terug te brengen naar de stalling wanneer u deze niet meer nodig heeft.

Golfbaan facts

Aantal holes: 9
Par: 71 (18 holes)
Specht (geel): Lengte 5771 meter, course rating 71.2, slope rating 136
Eekhoorn (rood): Lengte 5171, course rating 68.8, slope rating 120
Ijsvogel (oranje): Lengte 4670 meter, course rating 66.5, slope rating 111

Bekijk hier de holes of klik hier om het baanboekje met tips van onze pro te bekijken.

Playing handicap

Minimaal eens in de acht jaar wordt voor iedere golfbaan door de NGF een nieuwe course en slope rating uitgevoerd.  De course en slope rating zorgt ervoor dat de handicaps van spelers van verschillende banen vergelijkbaar zijn, waardoor je op een eerlijke wijze met en tegen elkaar kunt spelen.

Lengte is een belangrijke factor in het golfspel en daarmee een bepalend element voor zowel de course rating als slope rating. Ook de aan verandering onderhevig zijnde moeilijkheidsfactoren. Zo zijn bomen gegroeid of verplant, bosjes gerooid en bunkers verdwenen. De hoogte en dichtheid van de rough wordt ook meegenomen en is van invloed op de mate waarin de speler met succes zijn volgende slag kan doen. Ook zijn er enkele verschillen in de course en slope rating opgetreden welke voortvloeien uit een aantal wijzigingen in het USGA course rating systeem, zoals een andere waardering van de wind en bomen.

Hieronder ziet u het advies voor de kleur tee op basis van de afstand van een geslagen bal en op basis van uw handicap.

Specht (Geel)

• afstand tussen de 160 en 225 meter
  • of heren met een hcp van 28 of lager
  • of dames met een hcp van 5 of lager