Jeugd

Jeugdlidmaatschap

Welkom op de jeugdpagina van Golfclub Landgoed Nieuwkerk.

Op Landgoed Nieuwkerk hebben we een enthousiaste groep van meer dan 30  jeugdleden. Deze jeugdleden krijgen les op zondagmorgen. Naast de lessen organiseert de jeugdcommissie een aantal keer per jaar groepswedstrijden, een ouder-kind wedstrijd, een glow in the dark evenement en een vriendjesdag waarbij je jouw vriendjes/vriendinnetjes kennis kunt laten maken met golf.

De jeugdcommissie bestaat uit 5 leden en wordt ondersteund door onze golfprofessional Paul Nout.  Hij brengt de “skills en drills “ van de golfsport op een enthousiaste manier over aan de kinderen.

Meer informatie over onze golfpro’s en golflessen vind je hier.

Onderschat de golfsport niet want voordat je een bal goed kunt slaan, chippen of putten ben je zo maar een jaartje verder.

Enthousiast geworden? Kom dan gerust eens kijken tijdens onze golflessen: Lessen op zondag.

We hebben voor alle kinderen die willen starten met golfen een mooie aanbieding in de vorm van een half jaar proeflidmaatschap wat eenmalig met een half jaar verlengd kan worden. Dit proeflidmaatschap noemen we een Jeugd Introductie Arrangement (JIA).  Je kunt je hiervoor aanmelden middels onderstaand inschrijfformulier. De kosten voor een half jaar zijn ca. € 100,- exclusief de NGF bijdrage van ca. € 10,- per kalenderjaar.

NB. Houd er rekening mee dat met een JIA niet deel genomen kan worden aan reguliere clubwedstrijden zoals de clubkampioenschappen. Hiervoor is een volwaardig jeugdlidmaatschap met NGF registratie nodig.

Als je nog vragen hebt, dan kun je ons bereiken op het e-mailadres: jeugd@golfclublandgoednieuwkerk.nl.

Tot snel op onze mooie golfbaan aan de Nieuwkerksedijk Zuid 50.

Golflessen voor jeugd

Wanneer je net gaat beginnen met golfen, ga je net als bij andere sporten eerst op les. Je krijgt les van een golfleraar. Hij wordt een pro of een professional genoemd. Je krijgt les in de techniek van het golfspel, maar ook in de regels en etiquette. Ook zul je snel leren wat diverse begrippen betekenen, zoals “droppen” en “fairway”. Het lijkt misschien een beetje veel in het begin, maar dat valt reuze mee en je gaat vooral heel veel plezier beleven met het slaan van het balletje!

Games

Test je golfskills met één van deze spelletjes

www.golf.nl/jeugd/golfgames

Of test je kennis van de golfregels