Sluit dit zoekvak.

Mari Berkers Nederlands Kampioen

nk mari 2

Afgelopen 14 en 15 mei was het nationaal kampioenschap voor spelers met een fysieke beperking waar ik sinds een jaar of vijf aan deelneem. Deze tweedaagse wedstrijd werd dit jaar gespeeld op Amelisweerd, een baan die net naast Utrecht ligt. Op dag 1 liep ik een ronde van 77 slagen en had 2 slagen achterstand op de nummer 1 op dat moment. Mijn spel was meer dan prima, ik sloeg echter een beetje onnodig een bal nat, wat mij een dubbel bogey opleverde. Al met al met een goed gevoel naar dag twee. Mijn grootste concurrent ( Macx, hij is 17 en speelt vanaf handicap 0,8 ) zat bij mij in de flight, wat het zeker niet altijd makkelijker maakt, want je moet voorkomen dat je “matchplay” gaat spelen tegen elkaar op een strokeplay toernooi. Na de eerste 9 holes had ik 3 slagen achterstand maar naar de turn draaide ik het gelukkig om en met nog 2 holes te gaan stond ik 1 slag voor. Waar Macx net zijn birdie miste op onze 17e hole en ik een 3 meter put maakte voor mijn par, gingen we door naar onze 18e en laatste hole. Allebei onze drives op de fairway, maar allebei onze tweede ballen naast de green. Ik had graag van bal gewisseld, want die van mij lag niet zo best. Gelukkig chipte ik hem super uit en had ik had ik nog zo’n 2 meter over voor mijn par. Ook Macx chipte hem prima uit, maar hij moest zijn put maken voor om in ieder geval in een play off te komen. Hij miste zijn put waardoor ik 2 puts had voor de win……. Put 1 erbij en gelukkig nummer 2 erin, yes, Kampioen! Met een ronde van 78 was het net iets minder goed dan de eerste dag, maar de druk maakt het golfen ook niet altijd makkelijker.

Door mijn overwinning heb ik mezelf ook geplaatst voor Nederlands team dat wordt uitgezonden naar het Europees kampioenschap voor landenteams. In het Belgische Koksijde wordt van 9 t/m 11 juni het EK gehouden en ik hoop daar onze prestatie uit 2019 kunnen te kunnen evenaren . Daar wonnen we de bronzen medaille en dat is mijn allermooiste sport prestatie die ik tot nu toe heb mogen meemaken. Ik hou jullie op de hoogte!

Sportieve groet en tot op Nieuwkerk, Mari

Deel deze post