Interne greensome competitie

De IJzeren Negen

Omdat de NGF competitie geen doorgang heeft kunnen vinden, zijn we gaan nadenken over het opstarten van een nieuwe interne gezelligheidscompetitie. Matchplay, en zeker foursome, is een hele leuke wedstrijdvorm, maar qua wedstrijden wat moeilijk vorm te geven, toch lijkt het gelukt! Graag willen we jullie voorstellen aan de nieuwe interne greensome competitie “De IJzeren Negen”

Deelnemers

Aan de competitie kunnen 6 teams deelnemen. Een team bestaat uit 3 spelers, waarvan er iedere speelronde 2 personen spelen. Ieder teamlid dient minimaal één keer gespeeld te hebben. Een team kan bestaan uit 3 heren (afslaan van geel), 3 dames (afslaan van rood) of gemengd (allen van geel óf rood).

Speelvorm

Het zijn 9 holes wedstrijden greensome met aansluitend een hapje en een drankje. Er wordt gestart in flights van 4 personen (2 teams per flight). Alle teamleden slaan af en per team wordt verder gespeeld met de door hun gekozen beste afslag. Na de afslag wordt om de beurt geslagen. Met andere woorden, de speler waarvan de afslag niet wordt gekozen, speelt de tweede slag. En zo verder om en om tot in de cup.

Een overwinning na 9 holes levert 2 punten op, een gelijk spel 1, verlies 0. Een wedstrijd dient altijd de volledige 9 holes te beslaan, omdat de eindscores aan het eind van de reeks beslissend kunnen zijn. Na 5 gezellige avonden wint het team met de meeste punten. Verdere details en regels zullen we jullie nog even besparen.

Speelperiode

De competitie start op woensdagavond 8 september en zal gespeeld worden over 5 weken. Iedere woensdag zal er afgeslagen worden rond 17:30 uur. De laatste speeldag is woensdag 6 oktober.

Inschrijven

Lijkt het je leuk om mee te doen? Schrijf dan in met een team van 3 personen en doe mee.