Sluit dit zoekvak.

Damesdag

Het damesdag seizoen

In het seizoen, van maart t/m oktober, wordt iedere dinsdag voor alle dames een wedstrijd georganiseerd voor 9 of 18 holes.  Speelsters van alle categorieën zijn hierbij van harte welkom; of je nu een starter bent (net in het bezit van een HCP) of een ervaren speelster, jong of oud, het maakt niet uit.

In principe wordt er gemiddeld 3 keer per maand qualifying gespeeld door de 18-holers en ongeveer 2 x per maand qualifying door de 9-holers, waarbij je met dames speelt met een gelijkwaardige handicap. Op de overige speeldagen worden de handicaps gemixed en speel je met andere dames in een wisselende wedstrijdvorm.

Inschrijven voor de damesdag kan 1 maand vooruit en tot de voorafgaande zondag 23:00 uur. Op maandag wordt de wedstrijd ingedeeld en wordt de startlijst via de e-mail en website doorgegeven. De wedstrijdkaart kun je vanaf 9:30 uur tot een half uur voor je starttijd ophalen aan de wedstrijdtafel in het clubhuis.

Deelnemen aan de damesdag kan op twee manieren:

1. Je kiest ervoor een jaarlijkse bijdrage te betalen van €60. Met deze bijdrage is deelname aan de openings- en slotdag met diner mogelijk en inbegrepen. Evenals het inschrijfgeld voor de overige damesdagen.
  2. Het is ook mogelijk incidenteel mee te spelen tegen een bijdrage van € 3,- per keer.Voor eventuele deelname aan de openingswedstrijd- en slotdag moet dan apart betaald worden.

Buiten het seizoen  is er een vrijblijvende walk-in op dinsdag tussen 10:00 uur en 10:30 uur. Er is dan geen georganiseerde wedstrijd, maar dames die willen spelen gaan golfen, andere gaan wandelen, bridgen of gezellig koffie drinken. Het gaat er vooral om, een gezellige en sportieve dinsdag te hebben.

De jaarbijdrage van € 60,- kan worden overgemaakt op bankrekeningnummer NL 35 RABO 0352 1284 37 ten name van C. van der Kruijs o.v.v. “contributie”.

Jaarprogramma 2024

Het programma voor dit jaar is weer met zorg samengesteld; 2 avondwedstrijden en bijvoorbeeld 2 juli een vriend- en vriendinnendag (open wedstrijd). Klik hier voor het volledige jaaroverzicht. U vindt de wedstrijdkalender van de damesdag ook op het prikbord in de hal.

Commissieleden

Een aantal zeer fanatieke dames nemen graag de organisatie van deze leuke dag voor hun rekening. Als er vragen zijn kunt u zich richten tot één van onderstaande dames:

• Carin van de Kruijs (voorzitter) 06-20439257
  • Else Marie van Wensen
  • Paula Kerkhof
  • Marianne Lancel (secretaris)
  • Tonny van de Wouw
  • Marij IJsseldijk
  • Annelies Verschoor

Heeft u vragen, neem dan gerust contact met ons op door te bellen of een e-mail te sturen naar damesdag@golfclublandgoednieuwkerk.nl

Openingsdag damesdag 2023

21 Maart! De dagen worden weer langer, tijd om te golfen dus! Het begin van de lente, maar ook het begin van het nieuwe golfseizoen met de openingswedstrijd van de damesdag op onze vaste damesdinsdagen.
Ik had er al een paar weken naar uitgekeken en had er dan ook echt zin in na deze lange winter ( door een blessure had ik al even niet kunnen golfen). Hoewel het deze ochtend geen uitgesproken lenteweer was (Regen!), zou het volgens de voorspelling op mijn radiowekker tegen het middaguur droog worden en…. God zij dank…die had gelijk!
We werden welkom geheten door de damescommissie met koffie en heerlijke hapjes erbij (dat lopen we er toch wel weer af). Na een korte uitleg over de wedstrijdvorm Texas Scramble (even opfrissen na de winterperiode) gingen we de baan in. Ik had in de nieuwsbrief gelezen over de nieuwe teemarkers  “IJsvogel” “Eekhoorn” en “Specht”. Ze vielen iets kleiner uit dan ik me had voorgesteld. We zullen er wel aan gaan wennen, maar een beetje verwarrend was het nog wel. Van de 3 soorten is de “Eekhoorn” (dames/rood) absoluut mijn favoriet, dus dat treft.
Het blijft een super gezellige wedstrijdvorm; Texas Scramble, samen overleggen, tactiek bespreken, baanmanagement, gezellig kletsen…kortom, het is een prima manier om weer een beetje in je spel te komen na de koude wintermaanden.
Ik ontdekte dat ik niet de enige was die in de wintermaanden niet had doorgespeeld, want na het, overigens heerlijk en goed verzorgde, buffet zag ik dat nog enkele dames net als ik ook wat moeite hadden bij het opstaan. Dat zal naarmate de temperatuur oploopt en we weer fanatiek aan het golfen gaan wel snel beter worden. Ik wens iedereen dan ook een gezellig en soepel golfseizoen toe.

Alle dames van de damescommissie hartelijk dank weer voor de organisatie van deze geslaagde dag en voor alle wedstrijden die nog komen gaan!